vrijdag 26 oktober 2012

Mail aan Jan Fabre


Jan, 

Meestal ben ik niet zo onbeleefd om mensen die mij onbekend zijn, zonder beleefdheidsvorm aan te spreken. 
Laat staan te 'tutoyeren'. 
In dit geval maak ik een uitzondering. U bent het namelijk niet waard om met de nodige egards behandeld te worden. 

Waarschijnlijk weet u al, waarom ik op deze arrogante toon begin. 
Ik zal namelijk niet de eerste zijn, die u contacteert vandaag. 
Dat krijg je namelijk met die vreselijke media, niets gebeurt nog 'in het geniep', niets verdwijnt nog onder de mat. 
En dat zal u wel geweldig vinden. 
Zo'n heisa, in alle kranten, op alle internetfora, straks in alle journaals: Jan Fabre, de dierenb eul. 
Gratis reclame, gratis publiciteit, mmm, smullen geblazen, zal u denken. 
Want mensen, zoals u, Jan, die in naam van de 'Hogere Kunsten' zich alles permiteren, hebben een groot ego. 
Elke streling hiervan, geeft uw kleine geslachtsorgaan, een opkikker. 

Het zou me zelfs niet verbazen, als uw doorrookt gezicht, met de nodige verontwaardiging op mijn scherm zal verschijnen, straks. 
Zodat de Grote Artistieke Man kan reageren op de heisa. 
De mug, die een olifant werd. 
De katten, die vogels werden. 
Niet, Jan? 

Van mij en al die andere mensen, die geschokt zijn door deze daad, zal u het uwe denken. 
En ons omschrijven als hysterische, engdenkende, ongeschoolde en lompe boeren. Deel van het plebs. 
U doet maar. 
Ik weet wel beter, en al die anderen met mij ook. 

Door het exploiteren en misbruiken van levende wezens, hebt u bewezen dat u geen waarden en normen kent. 
Dat u de naam 'kunstenaar' niet waardig bent. 
Een kakkerlak in het dierenrijk. Lees Wikipedia er maar op na wat zijn taak juist is. 

Een triestig persoon, bent u, a sad, old man. 
Met weliswaar een heel groot ego, maar heel kleine kloten. 

Ik wens u veel slapeloze nachten en gebroken harten toe. 
U verdient namelijk niet beter. 

Met vriendelijke groeten, 
Caroline Rome 


Ik kon het niet laten, lieve mensen.
Soms word ik heel boos.
En wat blijkt: vanavond zit hij in Ter Zake. Geil van al deze aandacht. 
Ik zal naar Astrid in Wonderland kijken.
Zoals Jan Fabre van mensen zoals ik verwacht.

Have a happy weekend!

Cheers,
C.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten