donderdag 27 februari 2014

Retard

Ik heb wat last van uitstelgedrag, deze week.
Niets nieuws onder de zon, ik heb daar al efkes moeite mee.
Op school, toen de beesten nog spraken, werd ik er al van beticht.
Toen durfde men al wel eens deze uitspraak te verkondigen:
'Liever Lui dan Moe.'
I kid you not.
Dat zou in het onderwijs van tegenwoordig al voor rechtszaken zorgen.
Gelukkig, ik heb er geen trauma aan over gehouden.
Misschien wel een mentale kwaal.
Daar mogen jullie nu eens over beslissen.

U raadt het al: ik heb mijn humaniora-jaren niet onbesproken laten passeren.
De naam 'Rome' zorgt bij sommige oud-leerkrachten, na al die jaren, nog steeds voor een instant maagzweer.
En nu wil het toeval toch wel, dat die hoofdstad regelmatig durft opduiken.
Het doet mij dan ook een plezier, dat ik niet snel vergeten zal zijn.
De dag dat ik afstudeerde, was a happy one, voor mij en voor hen.

Dit 'talmgedrag' heeft een paar gevolgen:
- retard van de wekelijkse blog
- inkrimping lengte wekelijkse blog (wie weet doe ik jullie hier wel een plezier mee, ha!)

Wat doe ik dan nog wel:
- Skypen met De Prinses
- Facetimen met mijn NYgirl
- Gewoon telefoneren, zeker wel.
- Candy Crush spelen 'oepmaaneniwenaaipat'
geweldige schrijfsels lezen
- Lopen. Van de 5 km naar de 10 km. Start To Run is voor de 'pussies' nu.
- Naar The Voice kijken, en telkens verliefd worden op Bent Van Looy en zijn poëzie.
- Blij zijn met de gevonden boekhouder
- De kersverse blender met trots uitproberen.
- De kakelfrisse crib van de Prins uitchecken samen met Lily.
- Een halve living met Den Debiel verhuizen naar de zee. Een opmerkelijk klusteam is geboren.
- Bubbels drinken met vrienden in de casa.
- Mijn brandnew zetel uittesten.
- Seizoen 2 van House of Cards uitkijken
- Mijn nieuwe supersonische garagepoort open en dicht doen.
- Mij mentaal voorbereiden op de Oscars.

Trouwens, ik ben blijkbaar niet de enigste, die hier last van heeft.
In het Engels hebben ze daar zelfs een prachtig woord voor uitgevonden:
Procrastination.
Zo'n oogverblindend verbum, kan toch onmogelijk iets 'slechts' zijn.

Ellen DeGeneres vertelt u hierover meer:



En als u dit hebt uitgekeken, wil dat zeggen, dat ook u bij mij in de klas mag komen zitten:
De uitstel-klas.

Cheers,
C.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten