vrijdag 7 maart 2014

40 dagen

Bonjour, bonjour, here we are again.
Nog steeds in de vertraag-modus, maar dat kan de pret, voor mij toch, niet bederven.
Nu, ik verschijn weer tot jullie, want, het is sinds woensdag weer zover:
https://www.facebook.com/dagenzondervlees
Watenkte, gaan we een 'efforeke' doen?
Neen?
Ik zal anders eens een getal of 2 laten vallen, misschien helpt dat wel.

Getal 1:
Voor de productie van 1 kilo rundsvlees wordt er 15000 liter zoet water gebruikt.
Dat is DUIZEND tegenover KILO.
Maar iedereen haalt wel de zakdoek boven als de kindjes in Afrika een dag moeten stappen om een emmer drinkwater te bemachtigen.
Uw steakse laten zou al helpen, me dunkt.

Getal 2:
Jaarlijks worden er 150 000 000 000 dieren wereldwijd geslacht in de vleesindustrie.
Kunt u de 0-en tellen? Ik zal efkes helpen, dat is dus 150 BILJOEN.
Als dàt cijfer uw maag niet doet keren, hebben wij mekaar niets meer te zeggen.
En voor één keer ben ik er niet mee aan het lachen.
Nogmaals, moest u dàt de normaalste zaak van de wereld vinden: go and never, ever, come back.
U hebt hier dan namelijk niets te zoeken.
Soit, ik weet dat ik op uw zenuwen werk met mijn 'dierengeweten', maar, ik doe dat met reden:
'If you're not pissing someone off, you probably aren't doing anything important.'
Vanaf nu is dat mijn nieuwe mantra. Ha.

Trouwens, het feit dat het nu al 14 graden buiten is, zou toch een belletje moeten laten rinkelen.
Iets met 'opwarming' en 'aarde', alé, ik zeg maar iets, hé.
Maar om niet helemaal de pessimist uit te hangen, begroet zelfs ik deze temperaturen met open armen.
Als je 3 x per dag met een hond gaat wandelen, is dat natuurlijk leuker zonder paraplu dan mét.
Bij deze dus: Hello Sunshine.
Letterlijk, maar ook figuurlijk, want maart bracht mij al een paar flinke zonnestralen:

- de God en ik hadden quality time, afgelopen zondag. Mijn status van BAF (Best Aunt Forever) is weeral bevestigd.
- ik kreeg deze dag, de allermooiste complimenten, met op numero uno die van mijn BFF:


- ik zette een punt achter iets dat mij al even irriteerde.
- ik had een blij weerzien met een fantastische manicure als resultaat.
- ik kwam, zag, en kocht online.
- ik gaapte naar alle outfits van de Oscars, en koos uiteindelijk deze topper:


(En ja, Veerle Baetens sloeg de bal compleet mis.)

Maart heeft trouwens nog meer sterrenstof in petto:

- etentjes bij vrienden staan gepland.
- de casa bereidt zich voor op de God en de Godin, dit weekend.
- een kappersvisite, want de 'de Aldi-status' is ondertussen geëvolueerd naar 'van de Lidl'.
- een bezoekje aan mijn favo kleding-winkel voor de 'niefzoemerkollekse'
- een cinemake of 2
- Queen B met Queen Bunny 
- het moment dat zij en ik gaan kunnen zeggen: 'Nog maar 100 keer slapen en we zijn in New York!!'

En dat is nog maar de start. Echt wel.
U begint niet te dartelen van mijn enthousiasme?
Wel, begin anders met die '40 dagen zonder vlees'.
Vegetariërs zijn nu eenmaal energieker, en leven langer. Niet door mij uitgevonden, hé.
Dan zal ik eens overwegen om '40 dagen zonder te zagen' aan te vangen.
Of, liever, '40 dagen zonder chips'?
Of, beter, '40 dagen zonder blog'?
Of, toch maar, '40 dagen zonder geclaxoneer'?
Of, misschien '40 dagen zonder losers'?

Alhoewel, ik kies '40 dagen zonder zorgen'. Een makkie, zoals het ernaar uitziet.

Cheers,
C.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten