zondag 24 augustus 2014

Prioriteiten

Kijk eens aan, jullie zijn precies allemaal terug van vakantie.
Het is te zien op de weg, den Delhaize, het containerpark, het linkerrijvak: de drukte is back.
Zelfs de leesstatistieken van dit blogje zijn duidelijk: jullie massale loyaliteit gaat ooit beloond worden, trouwens.
Ni door mij hoor, maar door de Kosmos, echt wel. Blijven lezen, jong!
Begot, zelfs hier in de casa, beweegt er vanalles.
De 'to-do' list groeit.
De telefoon rinkelt.
De agenda vult zich in.
De molen draait weer rond.
Wat een beetje aanpassen is voor mij.
Want eigenlijk vind ik het wel fijn, hier in mijn eigen gecreëerde 'zencentrum'.
Ik probeer het allemaal nog een beetje te negeren.
Daarom dat deze blog wat inspiratieloos is.
Er zijn namelijk vele meer andere dingen die mij te doen staan, de prioriteiten dus:

Op mijn mat zitten. Wat ik elke dag liever doe en fijner vind. Samen met hen.
Dit boek uitlezen.
En dit boek, ah ja, en ook dit boek.
Mijn gras afdoen. Binnenkort zie ik mijn tuinhuis niet meer.
Een Ikea-kast ineen draaien. En we weten allemaal, dat dat een meerjarenplan is.
De Prins zien, die ein-de-lijk, terug in het land is.
En De Pussy! Waar zit die, for crying out loud?
Het allerallerallerallerallerallerleukste koppel dat ik ken bezoeken. Kijken we daar efkes megahard naar uit. De volgende dag is dan 'son of a bitch' day, dat we weten we op voorhand. Met plezier.
Gaan babbelen met allerhande, professioneel interessante peeps.
Mijn verheugen op het nieuwe TVseizoen, olé, ola. Wat gaat er in Thuis gebeuren? (Ja ik kijk daar naar, ja, ik geef dat toe en ja, ik ben oppervlakkig. Zullen we anders Oorlog en Vrede eens analyseren samen?)
Smoothies uittesten. Eindelijk krijgt mijn blender de behandeling die hij verdient. Mijn huid gaat er nog meer op vooruit. U gaat nog zien: hoe ouder ik word, hoe jonger ik er uitzie. Haat mij maar.
Bakken, en dat nog wel vegan. Ja, ja, u leest het goed: taarten, cupcakes, koekjes, en heel de santeboetiek, volledig plantaardig, zonder tikkeneikes dus, zonder koemelk dus. En plus met alleen maar gezonde ingrediënten. Het Mamaatje is mijn sous-chef. En we hebben gesmuld ze.
Koken, ook vegan. Uit mijn kookboeken waar ik helemaal dolenthousiast over ben.
Yoga doen. Vanaf september ga ik ervoor.
Cadeaus bedenken voor Den Debiel en DC.
De Godenkinderen nog eens zien, met een bbq en heel de bazaar.
De God op logement krijgen, voor 2 dagen, olé olé olé oléééé!
Mails sturen naar mijn nieuwe BFF, Ben Weyts. Zodat onze eerste Vlaamse Dierenminister niet vergeet wat hem te doen staat. He knows my name, nu al en het menneke moet nog beginnen. Dat belooft.
Met mijn ogen rollen bij het zien van het Joy Anna Thielemans haar boek. Het kind is 22 geworden.
Nog meer met mijn ogen rollen bij het bangmakend nieuws dat het donker gaat worden.
Mij opjagen in deze achterlijke wereld.
Mijn dagelijks lessen volgen van haar.
Verder naar '10 om te zien tegen de sterren op de kijken', en nog eens in een deuk gaan met dit.
Lopen, amagaad, l.o.p.e.n.
Bekijken hoe ik mijn hospitalisatieverzekering kan buitengooien. Intzakzetterij is dat, nog nooit gebruikt.
Mijn valiesje voor Parijs klaar zetten.
Mijn valies voor New York al eens goed bekijken.
Mijn kleerkasten eens openen en 'trieren', zoals het Mamaatje dat altijd zegt.
Ohohohooo, vooraleer jullie allemaal al kwijlend naar hier stormen: sjakossen en schoenen zullen NEVA worden uitgedeeld. De Godin krijgt een 'legacy' om u tegen te zeggen. 'Keerekeerweere' zeggen ze in de Vlaanders dan.
En gelukkig zijn.
Ik zeg het u: op mijn mat gaan zitten, elke dag, is het beste dat ik in jaren heb gedaan.

Nu moet ik u laten gaan, want ik krijg stress als ik dit lees.
En u weet het, in een zencentrum is dat allesbehalve gepermitteerd.

Ik doe mijn best om volgende week, op tijd en met wat meer 'spunk' uit de hoek te komen.
Maar ik beloof niets, want tegen dan zit ik met mijn hoofd al bij mes amours de Paris.
Weliswaar, zal ik u nog een mooie quote achterlaten, om het goed te maken.


Ja, zo'n mens ben ik tegenwoordig.
U mag ondertussen een klein kotske doen en hopen dat ik snel weer mijn chagrijnige zelf ben.

Cheers,
C.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten