donderdag 12 juni 2014

We zijn gesloten.

Meningen verschillen, dat is al eeuwen zo.
Zodus worden ook mijn schrijfselwerkjes hier, anders gequoteerd.
De 'ontslag-blog' van vorige week kreeg dan ook uiteenlopende meningen.
Gaande van 'chapeau' tot 'lafaard'.
*stilte*
'Euhm, what did you say?'
'Lafaard?'
Ik dacht het niet.
Er zijn veel termen die overeen komen met mijn persoon, maar lafbek hoort daar niet bij.
Foorwijf daarentegen krijgt een 9 op 10.
Of showtrut, ook goed voor een 8 op 10.
Bi-a-tch,10 op 10, oh jawel.
En zo kan ik er nog wel een paar verzinnen, die top 5-gewijs goed scoren.
Maar 'coward' is a no-go.
Ik ben straight forward, in het oog van de storm sta ik meestal recht, en liefst op de eerste rij.
Messen in de rug steken, zit niet in mij.
Ik zal het wel gewoon in uw gezicht zeggen.
Waarom dan toch zulke beledigingen aan mijn adres?
Blijkbaar vonden sommigen dat de Kolenboer zich niet kon verdedigen tegen mijn beschuldigingen.
Had hij nood aan een 'recht op antwoord'.

Wel, voor zij die het daar mee eens zijn: onder deze blog kan u schrijven wat u wil.
Laat u maar eens goed gaan, zou ik zo zeggen.
Typ uzelf een ongeluk, en scheldt mij uit voor de 'schijtluis' waar u mij van verdenkt.
Ik zal uw commentaar niet verwijderen.
'Doediszot'.
Of, wat u ook kan doen, is zelf een blog beginnen. Niemand houdt u tegen.
Daarin kan u dan roepen wat een onuitstaanbaar wicht ik wel niet ben.
En waar ik het lef vandaan haal om zulke onwaarheden te publiceren.
Alhoewel, als lafaard kan je geen lef hebben, zeker?
Soit, spill it all out.
Deze week ben ik zo chagrijnig, dat wat extra shit er wel bij kan.

Toch, vooraleer u uw wapenarsenaal boven haalt, en u parkeert voor mijn deur, nog even dit:
Het verhaal dat ik geschreven heb, is nog maar het puntje van de ijsberg.
Ik ga zijn proces niet maken, daarom ben ik niet verder gegaan dan dat 'topje'.
Maar mensen zoals zij krijgen in de vakpers meestal de term 'crimineel' mee.
Kom achteraf niet janken dat ik u niet gewaarschuwd heb. 
Dus: heb vooral heel veel compassie met Junior en de Kolenboer.
Ze zullen in hun vuistje lachen, om jullie 'meelij'.
En ondertussen nog een fleske Cristal bestellen.
In de golfclub, waar Junior zich weekelijks interessant maakt.
Daar zal zeker verkondigd worden wat een debiel wijf ik wel niet ben.
Achter mijn rug.
Vergis u alleen niet, de dag dat ze mij oog in oog met hem zetten, zal hij onder de grond willen kruipen van schaamte.
Niet ik.
En zoals steeds zal ik het u met de glimlach komen vertellen. Dat is beloofd.

Ben ik daarom de Heilige Maagd Maria?
Oh, neen.
Wees maar zeker dat God de vader een sluitingsdag invoert, de moment dat ik aan zijn poort sta.
Als ik hierboven aankom, krijg ik een ticketje enkele reis richting inferno.
Maar het zal dan alleszins niet als lafaard zijn.

En wat nu?
Ja, ik ben thuis, hé.
Voor de eerste keer in mijn leven, moet ik niets.
Alleen voor Lily zorgen.
De ene dag gaat mij dat al beter af dan de andere, dat geef ik toe.
Natuurlijk heb ik al veel vrienden gezien, en een beetje op mijn lui gat gezeten.
Natuurlijk geniet ik van mijn 'vrijheid'.
Natuurlijk ben ik hier helemaal ok mee.
Anderzijds heb ik ook af en toe schrik over wat komen zal.
En eveneens dat moet gezegd kunnen worden.
Maar blijkbaar ben ik alleen 'de Caroline die valt, en binnen de minuut weer opstaat'.
De 'sterke vrouw die overal wel weer door geraakt'.
En laat dàt nu echt de uitspraak zijn, die ik deze week niet wil horen.
Anderen worden gepamperd als ze zonder werk vallen.
Alle zakdoeken worden boven gehaald, en de snot mag stromen.
Komkommer en kwel van 's morgens tot 's avonds.
En, 'ogotogeirogarme'.

Zo ver moet het hier niet komen, god no.
Maar een klein beetje, 'Amai, dat is echt wel dikke kut, hé pop', zou niets te veel zijn.
Of gewoon naast mij zitten en 'çava meid?' zeggen.
En efkes, heel efkes allemaal zwijgen over 'uw eigen besognes'.
Dàt zou heel tof zijn.
Bij deze is de praktijk van psychotherapeut Rome dan ook voor onbepaalde tijd gesloten.
Betaal er u zelf ene, of begin een blog.
Ik heb zelf genoeg aan mijn hoofd.
Dàt, samen met aftellen.






Cheers,
C.

3 opmerkingen:

  1. Denk voorlopig maar alleen aan dat aftellen en maak U niet de druk. Vroeg of laat valt er wel iets uit de hemel (meestal is dat koud en vies) of komt ge iets tegen dat ge ziet zitten (meestal ziet ge dat de volgende morgen alleen nog maar liggen, als het U al niet de ganse nacht heeft wakkergehouden met gesnurk), dus eerst effe goed doorjanken tegen Lily's schouder (het arme beest zal niet weten wat er gebeurt, maar soit) en dan weer ertegenaan !
    Zoals "Frankie van de maffia" placht te zeggen "if I can make it there, I'll make it anywhere". Ge zijt dan wel blond, maar ge weet gelukkig dat uwe telefoon niks met de stad te maken heeft.

    Kop op, dus, en nen dikke pakkerd en dito knuffel (binnen 3 weken krijgt ge 30% meer -want dan is't solden- maar tot dan zult ge 't met deze ene moeten doen).

    Salodder !
    Eric (Carla vast ook, maar die denkt al diep en regelmatig na voor TV)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. :-) you ROCK my friend ( & Carla, diep en regelmatig denkend, ook )

      Verwijderen
  2. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen