dinsdag 14 januari 2014

E!

Met de casa kocht ik mij ook een reusachtige tv.
Waarschijnlijk nog klein in 'flatscreen-normen', maar voor mij toch behoorlijk indrukwekkend.
U moet weten, tot ver voorbij het nieuwe millennium, had ik nog zo'n echt beeldbuis staan.
De stap naar digitale tv en dus ook lcd heb ik heel lang uitgesteld.
En zelfs toen bleef ik in grootte nog vlot beneden de middelmaat te zitten.
Iedereen, die in mijn crib ooit tv heeft gekeken, lachte mij in mijn gezicht uit, met zo'n pruts-kijkdoos.
Daarom was ik ook zo blij als een kermisvogel met mijn, voor mij, giga-apparaat.
Met als excuus: ik moet nu verder van mijn tv zitten, het scherm moet dus groter.
Eigenlijk zijn mijn ogen al lang niet meer zo fit, als 10 jaar geleden, maar kom.
Ontkenning is 1 van mijn hobby's.
Om helemaal zot te doen, heb ik er mij voor een paar luttele euro's per maand een extra zender-pakketje bijgekocht.
Dat was het gevolg van:
casa kopen -> lening -> geld op -> thuis blijven -> als Mohammed niet naar de berg komt -> kijk dan tv
Met andere woorden, sinds de verhuis, heb ik de zender E! binnen mijn zapbereik.
De E staat voor 'Entertainment', en het ! voor niets. Zo ligt de lat, waar ze hoort: laag.
Heel die zender is namelijk één aaneenschakeling van shalow, brainkilling gezwets.
KUWTK, Ice loves Coco, The Fashion Police, ga zomaar verder..
I like a lot.
Het is niet omdat ik Amsterdam kan meezingen, dat dat daarom niet geldt voor Mamasé.
Cultuur mag al wel eens met een heel kleine c geschreven worden, zoals in 'crap'.

Maar naast al die reality heeft E! ook:
De Sterren. Echte. Grote. Sterren.
Op rode lopers, zoals het hoort.
Vol glitter, glamour, & fashion.
En als CEO van de NV 'Starstruck' ben ik dan ook sinds dit weekend behoorlijk in mijn nopjes, want:
Awards season kicked off.
En door mijn 'maandelijkse Telenet belegging', hoef ik mij niet enkel meer tot de Heilige Gazet wenden.
No-ho, E! brengt de celebs tot mij.
De rode loper van de Golden Globes heb ik gisteren dan ook uitgesteld bestudeerd.
E! heeft zijn hoofletter meer dan waar gemaakt.
Nu kijk ik niet enkel voor de outfits, hoor.
Bij zulke gelegenheden leer je ineens ook welke series je directement op je 'to see list' moet zetten.

Want als er nu iets is dat ik graag doe, buiten prediken over het milieu en de dieren, is het series volgen.
Of films bekijken.
Zoals nu met Breaking Bad.
Mensenlievendeugd. 'Amagaaaaat!'
Wat een godverdomse, steengoede serie is me dat.
Vijf seizoenen om duimen en vingers van af te likken.
Aan het einde van elke aflevering, zei ik steeds (want ja, ik praat tegen mezelf): 'fok man, tisniwaar.'
Of mijn meest gebruikte uitspraak van ongeloof: 'ogallè' (de opengesperde ogen mag u erbij denken)
In sneltempo heb ik dit meesterwerk online bekeken.
Door de eerste afleveringen heb ik mij, eerlijk, een beetje moeten worstelen.
Maar de briljante acteerprestaties maakten dat vanaf seconde 1 goed.
Geobsedeerd ben ik, nu, na 5 seizoenen.
Nog maar 1 aflevering heb ik te bekijken: the grand final.
En dit ben ik aan het uitstellen gelijk zot, want wàt daarna?
In mijn hoofd ga ik nooitjamaisnever, nog zoiets geweldigs te zien krijgen.
Dikke zever natuurlijk.
Want dat had ik ook met Damages.
En Broadchurch.
En Homeland.
Sinds gisteren weet ik dus beter: er liggen nog tv-pareltjes te wachten om door mij opgeslokt te worden.

Zondagnacht kreeg Bryan Cranston dan ook de erkenning die hij meer dan wie ook verdient.
Zijn personage Walter White is de perfecte anti-held.
Je zou hem al zijn zonden vergeven.
En dan zwijg ik nog over Jesse Pinkman.
Zij, die de serie kennen, weten wat ik bedoel met: 'Hell yeah Bitch'

Laten we ook effe 'Hoera' roepen, met de Golden Globe van Leonardo Dicrapio voor zijn rol in:


Na deze trailer te bekijken, wilt u zich toch asap naar de Metropolis reppen om de rest te zien?
G.E.N.I.A.A.L.
'Te veel drugs, te veel seks, te veel verheerlijking van het slechte' riep de puriteinse kant van de VS.
I like a lot.
Hopelijk krijgt hij er een Oscar bovenop.
Ik zal ook dan op de eerste, virtuele, rij zitten. Evidement.

En om op z'n 'shalows' te eindigen, mijn Vogue-top 3.
Daar kunnen onze BV's van den Aldi nog iets van leren





Cheers,
C.

ps: ter verdediging van mijn oppervlakkigheid: ik doe mee aan de #365daysoflittlehappiness op Instagram.
Niet duidelijk? Check it out. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten