maandag 8 juli 2013

Zesmanschap.

Te veel liggen opscheppen 'dat het toch allemaal zo happy, joy, joy' is, was geen strak plan.
Want, vorige week, werd er nog eens wat tabasco over mijn leven gegooid.
Nu, ik hou wel van 'hot & spicy', van pit, van 'peper in uw gat', van 'panache'.
Alles wat van ver ruikt naar flets, pastel, pannekoek of modaal, veroorzaakt diepe geeuwen, ten huize Blondie.
Maar dit was me toch wat te hevig.
Het feit dat ik 3 (DRIE) dagen heb moeten recupereren van mijn dansavontuur, was er al vlot over.
En toen kwam De Prinses mij ook nog eens vertellen dat ze naar fokking Canada vertrok.
De liefde achterna.
Ja, ja, toch wel.
Instant gebroken hart, hier.
Binnen de 24 uur zat ik te luisteren naar het relaas, bij haar, daar.
Veel tranen en gesnotter.
Mijn soulmate weg.
En ik gebruik dit woord niet in 'a Flair kind of way'.
Niet vol suiker, en gekweel, en hartjes en zeemzoete blablabla.
Wij hangen gewoon vast aan elkaars hart.
Zoals DC en de mamaatje en de Godenkids en de Lily en den Debiel.

Terwijl ik altijd roep dat de grote emoties mij onbekend zijn, moest ik nu toch effe slikken.
Nu, jullie kennen mij niet tot in de toppen van mijn tenen, natuurlijk.
Dus dit, zal wat gefrons en rimpels (olapola, oppassen daarmee) op jullie gezichten toveren.
For the record:
Neen, ik ben niet lesbisch.
Neen, ik ben niet jaloers op haar 'liefdesvondst'.
Neen, ze blijft daar niet.

De meesten don't get it. Out of the box, oeioeioeioei, dat is altijd moeilijk in Belgenland, hé.
Daarom dat het geweldig is om de rest van het zesmanschap rond mij te hebben.
Zij, die het zemozekerst snappen.
Unieke. Band. Toch. Wel.
Samen in Frankrijk le beau temps beleefd.
De Prins, de Prinses, Tijgertje, Tijgermannetje, ik en de Pussy.
Deze laatste is absoluut geen 'watje'. Hij heeft de naam gekregen als practical joke tussen ons.


Een hombre, die spijtig genoeg voor het hele vrouwendom, op mannen valt.
Ik kan u verzekeren: he has the looks, the body, the humor & the energy.
Een gemis in hetero-land.
Soit.
Met hem lach ik mij altijd een breuk, wij samen zijn zoals de Muppet Show.
Eén van de fijnste energieën die ik ken.
Meezingen met 'radio Espanol Flashback', terwijl we de tekst niet kennen, in de auto.
Verder praten in een Jommeke-Spaans: 'Carolinos, watos etos wij vanavondos'.
En het allebei geweldig grappig vinden.
Lekker 'kind zijn', met waterballonnen en -pistolen.
Hij weet heel goed wat 'don't take yourself too serious' inhoudt.
Topvent.

Bon, wij met z'n 6-en spreken dezelfde taal.
'Vloms', dat zeker, maar ook een andere lingua.
Doorspekt met uitspraken als:
'naar mijn gevoel', 'eigen verantwoordelijkheid', 'mijn ego kwam op', 'schaduwwerk doen', 'mekaar spiegelen', 'ik heb de intentie', 'vanuit mijn overtuiging', 'de 3d wereld en de 5d wereld', 'ander universum'...
Sommigen noemen het 'zever in pakskes', anderen 'spiritueel', ik noem het 'abracadabra'.
De neuzen in dezelfde richting: positief, lief voor dier en natuur, en echtigentechtig.
Geen 'vaste waarheden', geen 'dat is zo', geen 'oordelen'.
Veel plezier, veel vrijheid, veel echte gesprekken, dat wel.
's Avonds filmke kijken of Monopoly spelen.
Ah, ja, en apéro om 17u, elke dag. Stipt. Sharp. Daar zorgde ik wel voor.
Very 'à l'aise', nikske 'fancy'.

Bij hen voel ik mij 'op en top thuis'.
Bij hen sta ik in mijn fuschia mini-short, met een marginaal marcelleke aan in de keuken.
Bandana in mijn haar, ongeschminkt, op mijn sletsen.
Vegetarisch te koken, vier potten op het vuur. And they love it.
Zo vertoon ik mij jamais de ma vie in het openbaar.
Mijn regel is: 'het stuk knie-heup' wordt niet meer geëtaleerd.
Anna Wintour zou dan ook bij deze aanschouwing, haar Prada opeten.
U hebt geen tekeningeske nodig, I assume?

Here they are.
Tijgertje trok de foto, ze staat er dus niet op, maar ze krijgt nog eens een blog voor haar allleen.



Dus, ja, ik ben blij met hen, en met al mijn andere vrienden, nu een stuk van mijn hart in fokking Canada zit.
Gelukkig is er er Skype en mail en zoveel meer..
En is de tabasco ondertussen wat verteerd.

Cheers,
C.

PS: geen commentaar op de scheiding van Astrid, hier. Als ik er geen moer verstand van heb, hou ik mijn mond. Alsook, 'jeun' ik mij niet over andermans miserie. 'Get a life', zou ik zo zeggen.

1 opmerking:

  1. Lieve Caroline! Bedankt voor jouw mooie woorden! You're the best! Lots of love! xxx Pussy

    BeantwoordenVerwijderen