vrijdag 21 november 2014

Mannen weten waarom?

'Gij zijt ook al lang alleen, hé' hoorde ik een tijdje geleden nog eens passeren.
Waar de 'ook' en de 'alleen' worden uitgesproken, alsof het de vuilste woorden ooit zijn.
Zo met een stem die omhoog gaat, en net dat tikkeltje ijs erop meekrijgt.

Bij zulke opmerkingen, gaap ik meestal wat in het rond.
Zonder de open mond, weliswaar.
Maar met extra lede ogen.
En een lichaamstaal die uitschreeuwt: 'WTF sta jij hier eigenlijk naast mij te doen?'.
Mijn glimlach rond mijn mond houdt enkel dit in:



Deze scene is weliswaar een uitzondering in mijn leven.
De 'blablablabla-mensen (zij die mij geen r**t interesseren, en ja dat zijn er veel)' durven niet, omdat:
1. ze denken: er is iets serieus mis met u - lees: u behoort in de psychiatrie te zitten. (cfr. Eva Pauwels)
2. ze er heilig van overtuigd zijn dat ik lesbisch ben.(cfr. Eva Pauwels)
3. ze overtuigd zijn dat ik stiekem een alcoholprobleem heb (cfr. Eva Pauwels)
4. een combinatie van 1, 2 en 3 (ik ben eigenlijk feitenlijk Eva Pauwels)

De 'joepiedepoepie-mensen (vrienden)' doen dat niet omdat:
1. het voor hen niet uitmaakt of ik nu alleen ben of met 2 mannen of met 3 vrouwen.
2. mijn relatiestatus mij niet definieert.
3. zij single niet als een handicap zien, maar als een dikke vette cheque van de loterij.

Nu, ik heb jullie al eens verteld waarom mijn leven nu is, zoals het is, wat volgens de maatschappelijke norm 'alleen' betekent.
Ja, haal allemaal uw zakdoek al maar boven. Pffff.
En net daarom, wordt ik chagrijnig van zulke opmerkingen.
Ik ben namelijk nooit alleen. Ik ben waarschijnlijk beter en liefdevoller omringd dan de gemiddelde mens.
De hondendochter is er steeds, en de Goden en een paar topvrienden.
Bovendien, en nu ga ik eens de puntjes op de i van single zetten, vind ik persoonlijk, dat er, hier in de Vlaamsche Straten, heel weinig mannelijk potentieel rondloopt.
De meeste hombres die in mijn visvijver zwemmen zijn:
1. getrouwd, het merendeel ongelukkig, de 10 overige, gelukkig
2. arrogant of blasé of willen maar niet kunnen of saai.
3. dieronvriendelijk
4. humorloos
5. chubby of uitgezakt of uitgesmoord of gewoon dik
*ja, ja, ja, begin allemaal al maar te roepen dat het een schande is dat ik op uiterlijk afschiet. Kijk eerst eens of het niet valt onder: de pot, de ketel, verwijt en zwart, vooraleer ge begint te kelen*
6. stijlloos
*voila, begin nu allemaal nog maar wat harder te krijsen*
7. inpiratieloos of dom
8. maatschappelijk geïndoctrineerd
9. full of shit/themselves

Bon, ik ga mij zelfs niet verdedigen over bovenstaand lijstje.
Jullie zouden mij ondertussen moeten kennen en beter moeten weten.
Ik heb weinig talenten, waar ook 'oppervlakkig' niet toebehoort.

Alé, zegt nu maar met z'n allen in koor: 'Zogadegijnooitvantstraatgerakezenne'.
Het zal wel. Alleen, kleine kanttekening van mij:
Hoe komt het dat in steden als New York, Parijs, Londen enzovoort enzoverder er wel fijne heerschappen rondlopen?
Hoe komt het dat ik afgelopen zaterdagavond omringd was door 5 kerels, die het volgende afvinken:
1. stijlvol
2. grappiger dan mezelf (wat geen evidentie is, hilarisch als ik ben)
3. intelligent
4. onderhoudend
5. goed gebouwd
6. dierenvriendelijk.
7. vrij van ego-shit

Voor u met z'n allen in de auto springt om hen te bespringen: zij vallen alleen op hetzelfde geslacht, their own.
'Ah, da zijn homo's, vandaar, die zijn zo, hé'.
FYI 1: zulke uitspraken zijn behoorlijk 'vorige-eeuws'.
Alsof elke hetero hetzelfde is, komaan, grow up.
Alsof elke homo met flapperende handen rondloopt.
Alsof er nog een hokje 'homo' bestaat.
FYI 2: DC en Den Debiel scoren wel behoorlijk op bovenstaande lijst.
FYI 3: als emancipatie dan toch het code-woord van de week is, wees dan consequent.

Bij deze dus, aan alle mannen, starend naar hun Victoria Secret screensaver, pils in de hand:
Af en toe geen mayo op de frieten, kan echt geen kwaad.
Af en toe eens luisteren ipv uw telefoon checken, is aan te raden.
Af en toe eens een gesprek voeren dat over Temptation Island gaat, is geen drama.
Af en toe empathie tonen naar iets dat weerloos is, doet geen pijn.
Af en toe de dresscode naleven, is geen overbodige luxe.
Af en toe de oogkleppen afdoen, maakt u niet minder man.
Af en toe 'uweigen' niet zo serieus nemen, zal u alleen maar aantrekkelijker maken.
FYI 4: kostuums koop je per definitie niet in H&M. Wel in Café Costume.
Of bij Tom Ford, als ge zot wilt doen.

Bij deze dus aan alle blablablablabla-mensen, die mij vragen stellen zoals mijn eerste zin:
Ik ben niet jaloers op u, integendeel. U mag uw wederhelft gewoon bijhouden.
En ik heb nog goed nieuws: ik ga oudjaar vieren met de 5 bovenvernoemde kanjers.
Het slechte nieuws is: u niet.

Cheers,
C.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten