maandag 18 november 2013

It's up to you..

Onder het motto 'beter te vroeg dan te laat', ben ik mijn vakantie voor Juli 2014 aan het plannen.
Natuurlijk druist dat regelrecht in tegen alle 'we leven wel in het nu'-mensen.
Zij die 24/7 rondkwaken, wierrookstokje in de hand:


Amai Caroline, zonen diepgang op maandag, ooooh.
Geeuw.
Tenzij deze leuze wordt gevolgd door de aftermovie van Tomorrowland, boeit het mij geen flap.
Niemand leeft alleen in het NU, tenzij haar naam Lily is.
Ik dus ook niet.
Zeker niet als het over een verlofke gaat dat zich zou afspelen over de Grote Plas. Nu gij.
Zij plantte, ongewild, de idee in mijn kleine brein.
En sindsdien ben ik een beetje hyper.
Iets dat onverwachts uit de lucht komt vallen, zorgt ervoor dat ik een opgewonden, klein kind word.
Alles moet nog besproken worden en bekeken, eigenlijk mag ik dus nog niet juichen.
Maar voor mijn geest is alles al in kannen en in kruiken:
I'm going to New York!!!!
***
(u mag nu gewoon mee beginnen gillen met mij)
****
Jajaja. Het wordt tijd dat ik mijn effectieve roots nog eens ga opzoeken.
It's been too long.

Nu, ik moet toegeven, ik ben ondertussen 2 x in de Big Apple geweest, en dat was geen topsucces.
De eerste keer was met El Familia, en toen was ik te jong om het allemaal goed te beseffen.
De tweede keer was 5 jaar geleden, en ook daar geen triomfgevoel.
Maar, ik zal u zeggen: ik weiger dit te aanvaarden.
Ik, die zo hou van mondiaal, van wereldsteden en van breeddenkend.
Ik, die gek word van onze Vlaamsche navelstaarderij, rolluikjes dicht, Mercedes op slot.
Ik, die nu al sta te trappelen van ongeduld om binnen 15 dagen weer naar Londen te vertrekken.
Ik, die de dorpsmentaliteit verafschuw, kleppen op, conform de norm.
Ik, dus, zou 'the City that never sleeps' maar niks vinden?
On-mo-ge-lijk.

En plus, kan ik zowat elke aflevering van SATC nadubben.
Heb ik bijna gehuild toen XOXO, GOSSIP GIRL stopte.
Ben ik verslaafd aan REVENGE.
Zag ik DAMAGES in sneltempo.
Dan zwijg ik nog over alle films, die ik vanbuiten ken.
All above: The City inclusief.

Vandaar gaan we voor 'derde keer, goede keer'.
Met de volgende 'check's':
good friend
putteke zomer
appartement
positive vibes
een dollarkoers om duimen en vingers af te likken

Visioenen vol hippe bars, Wall Street kerels, zonnebrillen, en sletsen overspoelen mijn brein.
Het wordt hoog tijd om dat 'strak body-plan' vanonder het stof te halen.
Dus, als alles volgens schema verloopt, is het binnen 8 maanden: Vegetarisch Walhalla du monde.
Want laat dàt nu nog eens een bonuspuntje van jewelste zijn.
Die Americanos staan een triljard jaar verder in de verschillende eet-mogelijkheden.
Daar kijkt niemand op als je 'soy milk' zegt in de koffiebar.
Geen kat die je aanstaart als je 'vegetarian' verkondigt.
Geen ziel die er mee inzit als je 'vegan' vraagt.
Ik weet niet hoor, maar het is echt wel uitgesloten, dat ik het daar maar niks vind. 

Tot het zover is, en alles ook effectief geregeld, mogen jullie met volle borst meezingen:


Cheers,
C.

PS: Ik geef nu al mee -> elke vierkante centimeter bagage zal naar goede Vlaamse gewoonte, aan mezelf besteed worden. Er wordt dus niets, als in nada, meegesleept voor een ander.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten