woensdag 25 september 2013

'Nee oh nee, blauwe nacré'

Ha, jullie dachten: yes, we zijn ervan af.
Fooled you.
Vorige week heb ik het gewoon te druk gehad:
De top 2000 van Joe FM
1e schooldag van Lily
Niks doen
Werkgedoe
Ah, ja, en verhuizen, dat heeft ook een beetje van mijn tijd in beslag genomen.
Negeerbaar eigenlijk.
Daar gaan we het vandaag dan ook niet over hebben.

Voor de verandering, schrijf ik nog eens over Faux Fashion Facts.
Te beginnen met de doorn in mijn oog, tegenwoordig: blauwe nacré.
Nacré tout court eigenlijk.
Ben ik u kwijt?
U weet niet wat blauwe nacré is?
Kijk even naar de gemiddelde Dallas-foto, focus op de oogleden en u weet waar ik het over heb.
Deze foto komt uit een catalogus van de jaren 70, for crying out loud!




Welke mens is beginnen rondbazuinen, dat oogschaduw tot aan uw haarlijn, anno 2013 KEIhip is?
Blauwe oogschaduw an sich is al moeilijk.
Laat staan als je er nog eens een 'parelmoeren' fondke overgooit.
Het moet wel ergens hebben gestaan, ik gok de Flair, die lopen namelijk altijd achter de feiten aan.
Ik word er alleszinds veel te veel naar mijn goesting mee geconfronteerd.
Onlangs zag ik iemand:
Blauwe nacré op de ogen, roze nacré op de wangen, oranje nacré op de nagels, en nacré op de lippen.
Als er niet Alessandra Ambrosio op uw paspoort staat, geraak je er niet mee weg.
Ik herhaal: niet.
Ik herhaal: nooit.
Nu hebben jullie natuurlijk het recht om te zeggen: 'Sinds wanneer wetegijetbeterdandefleir?'
Euhm, effe kijken, naar de class ladies du jour, als daar zijn:
Jen, Vic, Miranda, Olivia, Emma: geen nacré, nul part.
Dit weekend, op de Emmy's: geen parelmoer te bespeuren.
Fashionweek New York een paar weken geleden: nergens een glitterke gezien, zenne.
Just to say.

Ben ik daarom altijd het toppunt van stijl?
Niejeniejenieje.
Dit weekend zag u mij in hoodie, met klak, en vuile broek, ongeschminkt, en op sletsen.
Ik vertoonde mij zo in fastfoodrestaurants, voor vegi eten.
Mijn haar ziet er niet uit tegenwoordig en mijn gelnagels zijn er af.
Gruwelijk.
Maaaarrrrrrr, toch nog liever dat, dan al die spuuglelijke handen, die ik tegenwoordig zie.
Want, for the record, enkel Adèle geraakt weg met een nagel die én puntig, én lang én gekleurd is.
Soit, om maar te zeggen: ik kan er behoorlijk marginaal bijlopen.

Maar geef mij een 'gelegenheid', en ik ben best dressed.
Niet omdat ik zo geboren ben.
Neen, ik ken mijn tekortkomingen.
Ik weet dat maat 36, benen van 2 meter en een platte buik, niet tot mijn persona behoren.
Stijlgevoel heb ik ook niet in mijn genen ingebakken zitten.
Vandaar dat ik mij omring met mensen, die er wel verstand van hebben.
'Vulgair' en 'ik' zullen dus nooit in dezelfde zin gebruikt worden.
Misschien een ideeke om in de Flair te gooien.

'Ja, maar, gij loopt toch ook altijd vol glitters, Miss Wijsneus?'
Wel, 'altijd' is er vlotjes over.
En 'vol' al helemaal.
Maar als ik ze draag is het 'in evenwicht'.
U begrijpt mij niet?
Ik zal mijn 'BFF to be' even citeren:
'Meer, meer, meer, meer, en meer en voor ge het weet ziet ge er uit als een travestiet.'
Ik vertaal:
'En décolleté, en nepjuwelen, en fuschia, en lange french manicure , en korte rok en glitters en blauwe nacré-oogschaduw is te veel, en voor ge het weet ziet ge er uit als een goedkope dragqueen.'
Zij we mee?

Vanaf nu roepen we met z'n allen: 'nee, nee, aan blauwe nacré doen wij niet mee!'
En als heel uw make-up terug in orde is, gaan we naar de lessen voor gevorderden:
Ton sur ton: STOP DAARMEE.
Sjakossen afstemmen op schoenen: STOP DAARMEE.
Kim Kardashian als voorbeeld: STOP DAARMEE.
Schoenen in lakleer met houten hak: STOP DAARMEE.
Nepjuwelen: STOP DAARMEE.
Fake vanalles: STOP DAARMEE.
Stiletto platform shoes: STOP DAARMEE.
En om in herhaling te vallen:
Blauwe nacré: STOP DAARMEE.

Cheers,
C.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten