maandag 26 augustus 2013

Hero. Deel 4.


Last, but not least in deze heldenmaand: DC.
Als ik het over helden heb, kan hij onmogelijk ontbreken.
Hij viert morgen namelijk een speciale verjaardag.

Over deze man kan ik boeken schrijven.
Maar dat zal hij zelf misschien ooit wel doen.
Hij en ik is iets speciaals.
De ene dag: water en vuur.
De andere: identiek.
Toch steeds: like father, like daughter.
Ik ken hem door en door.


Waarschijnlijk heb ik hem al behoorlijk teleurgesteld, door de keuzes des levens, die ik maakte.
Toch weet ik dat hij fier is.
Op mijn tegendraadsheid.
Op mijn pittig karakter.
Op mijn scherpe blik.
Op mijn unieke persoonlijkheid.
Op mijn solide houding.
Omdat het allemaal signaturen zijn, die hij herkent, als hij in de spiegel kijkt.


De trotsheid is wederzijds.
DC is namelijk een selfmade man.
Alles wat hij heeft bewerkstelligd, deed hij in zijn uppie.
Geen hulp. Van niemand.
Het kan dus ook, zonder al de sociale pamperpolitiek van tegenwoordig.
Mijn vader is daar namelijk het allergrootste voorbeeld van.
 

Flink gestudeerd, dat heeft hij wel gedaan.
Ook KEIhard gewerkt.
Dat werken doet hij trouwens nog steeds.
Omdat hij zo ineen zit.
Waar anderen al lang op hun lauweren rusten.
En hun dagen vullen met mierenpiepen.
En de gazon afrijden.
En zagen tegen Jan & Alleman.
Blijft hij 'in business'.


Doch, als geen ander, weet hij ook wat 'pleasure' is.
Hij is charmant, begeesterend en innemend.
Menig vrouwenvolk durft nog steeds naar hem te lonken.
Volgens hem, kan hij George Clooney wel aan.
He's the man of the world.
Oordeelt u zelf maar.


Maar bovenal is hij mijn papa en die van den Debiel.
En heeft hij ons alle kansen gegeven, die hij nooit heeft gekregen.
He turned the tide.
Dat maakt van hem de CEO van de BVBA 'all dads in the world'.
Ik weet dat dàt hem heel gelukkig zal maken.

Bij deze sluit ik de thema-maand af.
Tel hier nu nog de God en de Godin bij en u weet hoeveel helden mijn wereld kent.
Meer moet dat, voor mij, niet zijn.

Cheers,
C.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten