dinsdag 5 mei 2015

Deutsch

Waar zullen we het vandaag eens over hebben?
So many options, so little time.
Want, lieber menschen, ich gehe nach Berlin.
Kwestie, van mein bestschen Deutsch boven zu halen.
U leest het goed, bovenop mijn vele andere talenten, spreek ik ook nog eens vloeiend Duits.
Ha. Das ist nogal iet, jawol.

En vooraleer ik vrijdag op dat vliegtuig kruip, is er nog een waslijst aan taken, die ik moet afwerken.
wasistburnoutindasdeutsch?? (hashtag, natuurlijk)

- trainen, trainen, trainen, geleich ein zottin
- werken, ein bisschen natürlich
- kapper, ich konte moeilijk mit ein mottig kapsel nach der hipsterstad von Europa gehen, hé
- valies prepareren, soviele klederen, son kleine bagage
- muslie repen maken, um eine Paris-muffin-situatien zu vermeiden
- kleren laten verstellen, fumpf kilo abfallen sorgt das deinen broechen von deine gat zachen
- vrienden zien, anders bist du ein einzelgänger, nachttscheint
- gras afrijden, aber dar hatte ich keine goesting in
- stofzuigen enzo, meine poetsdame moeste geoperierd worten, does zelb kuisen ist an die orte
- rekeningen betalen, oder die polizei komt an deen deure bellen (mijn bel werkt niet, maar kom)
- met Lily wandelen, den hund is meinen prioriteit
- aftellen naar de komende weken, mit allemaal fantastischen feistjes, tralalalala

En dan spreek ik nog niet over de lijst, die ik al afgewerkt heb.
wasistoverdriveindasdeutsch?? (hashtag, natuurlijk, opnieuw)

- met de NewYorkvriendin in hipsterland gezeten, als die Jani von den tevee dar auch ist, is das hip
(bovendien droeg ik denim op denim, hipsterderder kanst ein mensch nicht sein)
- trainen, trainen, trainen, den roten trat in meines triestigen (volgens sommigen) bestahn
- werken, ein bisschen fiel
- gezonde appelcake gemaakt, die ware sehr sehr sehr lecker
- het Mamaatje gevierd, wont meinen mama, die is den liebsten von die hele werelt
- gaan crossfitten, und ich kunte eine wochen meinen armen nicht mehr ophieffen
- een nieuwe brievenbus gekocht, das ist tegenwortig verschrikelaik doer, scheisse ja.
- met Lily gewandeld, prioritaiten, altzijt prioriteitaiten
- SYTYCD live gezien, das was eine overtrefen plizantzen avond.
- de Wijnegem Shopping (van de moetes) bezocht, ich worte terug mottig bei die gedächte

Voila, ik ga dus verder doen met wat nog moet gebeuren, mich dunkt.
'First we take Manhattan, then we take Berlin', zou ik kunnen zeggen.
Maar blijkbaar gaat dat lied over een terrorist.
Nu, kan ik behoorlijk gek uit de hoek komen, maar zo in termen van bommen, ben ik niet zo'n held.
Vandaar hou ik het op: Schüss, auf wedersehen, bis ein volgsten kehr!


*u had al lang begrepen, dat ik daar de oren van die Duitsers hun kop ga lullen*

Cheers,
C.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten