zondag 22 februari 2015

Barbiehuis

Ik word van veel dingen blij, maar complimenten over mijn blog krijgen een puntje extra 'blijheid'.
Omdat dit echt van mij is, andermans vingers hebben hier 0,0 in de pap te brokken.
Schrijven waar en waarover ik goesting heb, zonder dat ik mij moet inhouden.
Geen censuur, voor mij toch niet.
Onlangs zei de Bunny: 'Seg, die blog toen, denk je niet dat 'hupperdepup' in het gat gebeten zal zijn?'
Mijn antwoord was: 'Als ik met ieders gevoelige tenen moet rekening houden, stop ik er wel mee.'
Hier staat mijn mening, mijn visie, ik ben Barack Obama niet, hé.
Laat het voor wat het is, zou ik zo zeggen, aan de sensibele teentjes.
Natuurlijk hoop ik mensen af en toe te inspireren, en ze eens te laten nadenken over bepaalde dingen.
Maar over het algemeen wens ik wat ontspanning en amusement te brengen.
Ik typ neer waar ik het eens over wil hebben, en de ene keer lukt me dat beter dan de andere.
Dit is mijn manier van ventileren, van overschouwen, van kijken naar wat er op mijn bord ligt.
Het is niet de bedoeling om dit 'uit te bouwen', lees 'commercieel' te maken.
Anderen worden al geil van zo'n woord, maar dat boeit me niet.
Terwijl er best wel mogelijkheden zijn om dit professioneler te maken. I. Don't. Care.
De behoefte aan zoveel unieke hits per maand is er niet.
Dit is mijn speelhoek, en eindelijk heb ik mijn eigen Barbiehuis.
(Iets dat ik als kind niet heb gekregen, hé Mamaatje).
Dus nu komt niemand aan mijn poppen.
Qua teleurstellend en onambitieus Masterplan kan dat wel tellen, me dunkt.

Waar ik nog 'meer dan een extra puntje' blij van wordt, is als mensen hier 'stiekem' langskomen.
Als in 'Caroline, ik vind u zo een foorwijf, maar achter uw rug kom ik toch uw blog lezen'.
Deze 'fans' maken mijn dag helemaal goed.
Zeker als ze hun woede over mijn 'domme praatjes' spuien op sociale media allerhande.
Oh, dan ben ik in mijn nopjes. Ze noemen dat 'een slecht karakter' hebben.
'Karma is a bitch', naar het schijnt, dat zal ik dan nog moeten ondervinden.
Zodus, afgelopen zondag, na mijn uitingen over de hoogstaande, literaire, nobelprijs-waardige trilogie 'Fifty shades of (kak)Grey', bleek dat iemand hierover zeer misnoegd was.
De dag daarvoor had Ann Nelissen in 'de Frut' (Gazet van Antwerpen in de volksmonds) ook laten blijken dat ze niet snapte wat vrouwen zo geweldig vinden aan boeken over ' een lul met veel geld en zijn altijd onderdanige minares'. Over een mooie oneliner gesproken.
Twee 'aanvallen' op 1 weekend, was blijkbaar 'too hot too handle' voor sommige 'Fitylovers'.
Ik las een Fakebookstatus vol uitroeptekens en verontwaardiging.
Met daarin (ik citeer): 'ik heb wel een universitair diploma, en ik lees ook wel Herman Koch en ik verdien elke maand goed mijn eigen geld en ik ben geen zielige huisvrouw en ik ben enorm zelfstandig en ik ben een fiere mama.'
Bovendien waren 'Ann en commentaarmensen (mezelf) zelf verklaarde feministen die 'godverdomme' niet moesten denken dat zij en alle andere FiftyFans 'ootmoedige kwezels' waren'.
FYI: I laughed my ass off, toen ik dit las.
Meer terugkoppeling ga ik niet geven.
Enkel: als je zo briesend jezelf moet verdedigen, check dan toch eens even wat echt is.
Ik heb het al meerdere keren gezegd: iedereen mag mij een 'dom wicht' noemen.
Het zal mijn koude kleren niet raken, laat staan dat ik er een tirade om zal beginnen.
Integendeel, I will laugh my ass off, 'oepternief'.
Want, ik wéét dat ik geen dom wicht ben.
En ik kom er voor uit dat ik, met veel plezier, naar brainkilling programma's kan kijken.
(Wanneer komt er nog eens een 'Temptation Island' eigenlijk.)
Ik lees elke dag de Daily Mail showbiss sectie, ik wil maar zeggen.
Maar, ik leef ook volgens mijn eigen Commandments, weet u wel :
Don't take yourself too serious (behalve als het over kinderen en dieren gaat).
Trouwens, een verdediging in termen van 'hebben', is altijd fout, zo fout. Foei, foei, foei.
Desalnietemin: proficiat met je universitair diploma, it suits you.
Ah ja, en Herman Koch, kom, kom, doe nu niet alsof dat hetzelfde is als de Ulysses.

Natuurlijk kreeg het bericht onmiddellijk vele 'duimpjes omhoog' (vind ik leuks ) van evenveel toeterende dames en reacties als 'you go girl' en 'groot gelijk' en 'zeg het ze maar eens goed'.
Ach ja, schattig toch, niet?
Mijn zondag sloot hiermee in schooheid af. Met dan ook nog eens een nieuw seizoen SYTYCD.
Dat noem ik nog eens een topdag.
Als laatste, toch nog een klein aandachtspuntje voor de dame in kwestie:
'Zelfverklaard' schrijf je aan elkaar. Niet als 'zelf verklaard'.
Die les zal je misschien gemist hebben aan de grote, belangrijke universiteit.
Kan gebeuren, hé.
Waar blijft die bitch van een Karma toch?
Ik heb ze nog niet gezien. U wel?




Seg, efkes iets anders nu.
Vandaag is mijn laatste detoxdag.
Alé, laatste, dat is mij hier zo goed meegevallen, dat er niets eindigt.
Dit is absoluut geen uitputtingsslag geweest, integendeel.
Ik voel mij beter, en gezonder dan ooit.
's Morgens heb ik geen 3 koffies meer nodig om 'alert' te zijn.
Om 16u geen geeuwmomentjes meer.
Nihil heb ik gemist, van niets last gehad, geen chips door toiletten moeten spoelen.
Geen kasten geplunderd, niet in het geniep een fles cava leeg getutteld.
Nada.
Elke centimer van de mini-keuken, die ik heb, wordt weer gebruikt.
Messen in de aanslag, sta ik te koken en bakken.
Met enorm goede resultaten. Man, heb ik lekker gegeten, de laatste weken.
Ik hang een pak minder voor tv en vind het nog fijn ook.
Zoals ik had voorspeld: 2015 wordt het jaar dat ik mijn lichaam gezond maak, en zo zal blijken.
En om mijn 'stiekeme lezers' een extra maagkrampke te bezorgen, the facts & numbers:
- buik is voor 3/4 weg,
- energie voor 10,
- 4 kilo eraf (zie ik daar een 5 als eerste getal staan? Toch wel)
- broeken vallen van mijn lijf
- kleren van 5 jaar geleden gaan terug vlot aan
- ik loop ondertussen 1 u aan een stuk zonder dat de MUG mij moet komen reanimeren

Straks 'gun' ik mezelf een glas champers, want het is feest voor de God zijn verjaardag.
Maar de taart laat ik voor wat het is.
Geen behoefte aan, want fit is the new black. Hashtag, natuurlijk.
#ahja #wanttegenwoordigschrijvenweallesmeteenhashtag #hoedebielerhoebeter.

Trouwens, een suggestie voor de hamburger/stoofvlees/worsten-eters onder jullie: het is weer van dat.
Kwestie van eens een #deftige #hashtag te gebruiken.

Cheers,
C.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten