woensdag 23 oktober 2013

Opzij, opzij, opzij.

Ik noem mezelf een tikkeltje neurotisch met een vleugje dwangmatigheid erdoor.
Regelmaat en orde zijn mijn grote liefdes.

Dit houdt in:
ik kom nooit te laat
ik vergeet niets
ik verlies niets
ik ben hyper-georganiseerd
het moet vooruitgaan

Dit houdt ook in:
verbouwen staat niet in mijn *hartje*woordenboek
mensen die niet meegaan in mijn structuur, vinden mij angstaanjagend
ik roep heel veel, vooral in mijn auto
ik gooi veel met de telefoonhoorn, vooral als er weer een amateur mij te woord heeft gestaan
iedereen die voor mijn voeten loopt, rijdt, of staat, moet opzij gaan. Wat niet gebeurt.

Daarom ben ik ook behoorlijk pissig, omdat ik vorige week geen tijd heb gehad om te bloggen.
Er wordt namelijk elke week geblogd.
Structuur staat nu éénmaal wel in mijn *hartje*woordenboek.
Nu heb ik een bloedhekel aan iedereen, die zich zo degoutant belangrijk vindt en hele dagen roept:
'druk, druk, druuuuuuuk, amai, superdruuuuuuk, dat ik het heb'
Belachelijk gewoon.
Niemand heeft het zoooo druk.
Tenzij je Barack Obama bent.
Die màg dat nu eens zeggen, se.

Waarom dan toch vorige week een blog gescipt?
Wel, ik geef u een random, onordelijk als het ware, overzicht van de afgelopen 14 dagen:
  • ik lag voor mijn tv en zag Stromae optreden in SYTYCD. Beter kan het gewoon niet.
  • ik hoorde op StuBru dat Ruben Block de 'gouden schaar' kreeg. De hype rond die man heb ik nooit begrepen. Best dressed heeft bij mij een totaal andere betekenis.
  • de mamaatje en ik gingen op zetelzoektocht en ontdekten de nieuwe Clouseau. *hartje*
  • ik las een voorpublicatie uit 'Ik ben Malala'. Het beste recept tegen dogmatisch denken.
  • ik haalde mijn alter ego, la Cinderella, terug uit de kast.
  • ik ontluchtte mijn chauffages moi-même en was apentrots op mezelf.
  • Lily bezocht haar nieuwe huisje en voelde zich niet direct thuis. Mijn *hartje* brak een beetje.
  • het mamaatje en ik gingen op vrijdag naar Ikea. Ik ben nog steeds in shock. 5 € voor mosselen + frieten, geen commentaar. Dat is hetzelfde als een nieuwe auto kopen voor 500 €. Crap dus.
  • ik ging naar Brantano en kocht regenlaarzen met de bon van Jani voor minder dan 20 €. Ook hier crap dus.
  • ik ontdekte top-crimi: Broadchurch - The Killing - Breaking Bad. *hartje* *hartje* *hartje*
  • de Bunny kreeg te horen dat ze geselecteerd is voor de Voice.
  • ik juigde hier KEIhard voor
  • ik speelde the second best show ever met mijn alter ego.
  • ik deed 2.5 jobs tegelijkertijd. Heel lastig voor iemand die liever lui dan moe is.
  • ik ging flink naar de hondenles bij haar. She rocks.
  • ik botste tegen elke deur en muur in de casa. Mijn lichaam en het huis: nog niet *hartje*.
  • ik nam ieniemienie stapjes samen met haar, richting The Bigger Picture.
  • ik ging naar de Queens of Comedy kijken. Zeker lachrimpels bijgekregen.
  • ik zag mijn favoriete gezin: Debiel en co.
  • ik at genoeg chips om een aandeel van Lay's te krijgen.
  • ik vermagerde ondanks dat. Yes, you may hate me.
  • ik gaapte als een nozem naar mijn nieuwe zender, E!, full of Kardashian gezwets. I *hartje* it.
  • ik reed van hot naar her, stond stil in files en jaagde mij op in too much bad drivers.
  • ik schreef 1000 blogs in mijn hoofd.
  • mijn laptop crashte.
  • ik knuffelde mijn *hartje*dief: Lily, the precious dog.
  • ik bekeek de statistieken, en jawel, jullie, my fab readers, blijven groeien.
  • ik luisterde naar Stromae, en dacht: tu es formidable.
  • ik sliep als een roos, as always.
  • ik las een geweldig boek, het zoveelste in rij.
  • ik babbelde met de Chica over 'karakter, discipline, respect en zoveel meer'. I *hartje* her.
Blog geschreven, kan ik nu dus van mijn to do lijst schrappen.
Gelukkig, want de casa en ik bereiden zich voor op hoogstaande gasten.
De God en Godin komen logeren dit weekend.
Mijn *hartje* maakt een vreugdensprong.

Ondertussen doen we het nog even op z'n Van Veens.



Cheers,
C.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten